مقالات

تغییر رنگ در تاتو ابرو به چه علت است؟

تغییر رنگ تاتو ابرو

یکی از مهم‌ترین مشکلات بعد از انجام تاتو، تغییر رنگ  در تاتو ابرو است. تغییر رنگ تاتو ابرو باعث نارضایتی بانوان می‌شود. گاهی این موضوع سبب دلگیری بیش از حد افراد می‌شود. اگر پیگمنتر تجربه کافی و مهارت بالا نداشته باشد سبب ایجاد این موضوع می‌شود. همچنین یکی از بیشترین علت‌های تغییر رنگ تاتو ابرو بی کیفیتی و ترکیب نادرست رنگ‌های تاتو است. همچنین نوع دستگاه و سوزن میکروپیگمنتیشن ابرو در این موضوع تاثیر زیادی دارند. اما اگر پیگمنتر کار مهارت بالایی داشته باشد و با پوست شناسی در تاتو آشنا باشد دیگر نیازی به ریموو تاتو نیست. تغییر رنگ تاتو بدن سبب ایجاد حالتی زشت می‌شود. بعد از ۲ یا ۳ هفته بعد از تاتو و بهبودی زخم‌ها متوجه تغییر رنگ می‌شوید. به طور کلی بعد از انجام روش‌هایی مثل میکروبلیدینگ ابرو و…. شاهد تغییر رنگ می‌شوید.حتی اگر با بالاترین کیفیت هم باشد بعد از گذشت چند ماه این موضوع اتفاق می‌افتد.

علت تغییر رنگ در تاتو ابرو

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بعد از مدتی رنگدانه‌های تاتو حتی با وجود بهترین رنگ تاتو ابرو دچار تغییر رنگ می‌شوند؟ یکی از مهمترین نکات در این موضوع رنگ‌های ارزان و بی‌کیفیت است. از دیگر موارد تغییر رنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. یکی از مهمترین دلایل تغییر رنگ در تاتو سرعت زیاد دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو
  2. فشار زیاد دست پیگمنتر کار و در نتیجه افزایش فشار دستگاه یکی از دلایل تغییر رنگ تاتو چشم است.
  3. عمق زیاد سوزن
  4. انجام تاتو در زمان پریودی یا دوران شیردهی
  5. استفاده از مواد مخدر و الکلی سبب تغییر رنگ در تاتو ابرو می‌شود.
  6. تغییر رنگ تاتو لب با وجود بیماری‌های غدد و هورمونی
  7. پوست چرب از مهمترین دلایل تغییر رنگ در تاتو ابرو می‌باشد.
  8. وجود بیماری‌های خاص و دیابت
  9. استفاده از قرص‌های ضد بارداری و خواب آور
  10. در صورت استفاده از بی‌حسی زیاد و بی کیفیت
  11. از مهمترین دلایل تغییر رنگ در تاتو استفاده از رنگ بی‌کیفیت و غیر استاندارد است.

علت قرمز شدن تاتوابرو

رنگ‌های تاتو در قدیم دارای اکسید فلزات زیادی بودند. به همین علت تغییر رنگ تاتو به ته رنگ قرمز، نارنجی، سبز، طوسی، سرمه ای و …. ایجاد می‌شود. چراکه مقدار زیاد و کم اکسید آهن در تاتو باعث کمرنگ یا پر رنگ شدن و بد رنگی تاتو می‌شود. همچنین به دلیل نفوذ زیاد رنگدانه‌ها به  پوست تغییر رنگ تاتو ایجاد می‌شود. اما در روش‌های جدید تاتو، با وجود رنگ‌های باکیفیت و استاندارد کمتر تغییر رنگ در تاتو اتفاق می‌افتد. به این دلیل که میزان اکسید فلزات در رنگ‌های تاتو کمتر است.

علت رنگدانه قرمز در تاتو

رنگ قرز ماندگاری بیشتری به نسبت رنگدانه‌های دیگر دارد. همچنین این رنگ به بدن جذب نمی‌شود. در واقع رنگ انتخابی قرمز برای انجام تاتو سبب بیشتر نمایان شدن آن در تاتو می‌شود. اما رنگ‌های دیگر بعد از مدتی جذب پوست می‌شوند یا از پوست خارج می‌شوند. یکی دیگر از عوامل ته رنگ قرمز در تاتو به دلیل رنگ پوست افراد است. این رنگدانه برای پوست روشن مناسب‌تر از پوست سبزه و تیره است.

برای خنثی کردن رنگ قرمزی تناژ رنگ‌های تاتو را سرد می‌کنند. با خنثی کردن رنگ‌ها می‌توان از تغییر رنگ در تاتو ابرو جلوگیری کرد.

تغییر دادن رنگ تاتو و راه‌حل پشیمانی از تغییر رنگ در تاتو ابرو

تغییر رنگ تاتو و از بین بردن قرمزی تاتو ابرو در قدیم بخصوص از تیره به روشن غیر ممکن بود. اما امروزه با فرمولاسیون‌های رنگی میتوان این کار را انجام داد. به راحتی میتوان رنگ تیره تاتو را به رنگ عسلی روشن در آورد. رنگ تتو مشکی به ۲ دسته گرم و سرد تقسیم بندی می‌شود. برای مثال رنگ مشکی با تناژ سرد ته رنگ بنفش آبی دارد. همچنین رنگ مشکی با تناژ گرم ته رنگ بنفش قرمز دارد.

برای هر کدام از این ۲ رنگ باید فرمولاسیون خاصی رعایت شود:

  1.  رنگ مشکی با تناژ بنفش آبی: به دلیل اینکه این رنگ تناژ سرد دارد باید با رنگ تناز گرم مخلوط شود.

رنگ گروه گرم + بژ +کارامل

  1. رنگ مشکی با تناژ بنفش قرمز: به دلیل تناژ گرم این رنگ باید با رنگ تناژ سد ترکیب شود.

رنگ گروه سرد+ بژ + کارامل

البته باید میزان ترکیب رنگ اصلی با رنگ خنثی کنندهرعایت شود. به طور کلی ترکیب رنگ به صورت یک سوم است. عدد ۱ رنگ پایه و عدد ۳ رنگ های ترکیبی یا خنثی کننده است. رنگ تاتو قهوه‌ای تناژهای بیشتری دارد. این تریکب رنگ و تغییر رنگ با مهارت و تجربه به دست می‌آید. علت دودی شدن رنگ تاتو، صورتی یا سبز کم رنگ، نشانه ناخالصی در رنگ است.معمولا تغییر رنگ تاتو روشن به تیره راحت‌تر است. اما به دلیل اینکه رنگ تاتو بدرنگ نشود باید از خنثی کننده استفاده شود. خنثی کننده‌های اصلی برای رنگ قهوه‌ای به شرح زیر است:

  • خنثی کننده رنگ تاتو دودی رنگ نارنجی است.
  • رنگ تاتو صورتی با رنگ سبز خنثی می‌شود.
  • خنثی کننده رنگ تاتو بنفش رنگ زرد است.

نکات مهم برای ترمیم رنگ تاتو ابرو

بهترین راهکار برای ترمیم رنگ تاتو ابرو موارد زیر است:

  • اگر بعد از انجام تاتو متوجه تغییر رنگ در تاتو ابرو به ته رنگ آبی یا خاکستری شدید از رنگ نارنجی بر روی ابرو استفاده کنید. این کار بعد از ریزش رنگدانه‌ها سبب خنثی شدن تناژ خاکستری و آبی ابرو می‌شود.
  • در صورت تیره بودن رنگ تاتو از رنگ کاراملی و یا نارنجی رنگ تاتو را روشن کنید.
  • رنگ قرمزی تاتو را با رنگ خردلی خنثی کنید. رنگ خردلی دارای پیگمنت سبز می‌باشد. به همین دلیل تناژ عسلی به رنگ تاتو می‌دهد.

اما اگر بازهم تغییری حس نکردید یا تاتو ابرو خود را دوست ندارید، می‌توانید برای ریموو تاتو ابرو اقدام نمایید. برای ریموو تاتو می‌توانید به مدرسه ریموو تاتو ایران مراجعه کنید. خانم مهسا جلیلی از بهترین‌های این زمینه است. همچنین از مواد ریموور عالی برای ریموو استفاده می‌کنند.