مقالات

لایه‌های پوست و معرفی دقیق آنها

لایه های پوست

شناخت لایه‌های پوست در تاتو صورت یکی از مهم‌ترین موارد برای تاتو و پیگمنترکار است. با داشتن این علم می‌توان بهترین و نزدیکترین رنگ را به پوست انتخاب کرد. همچنین با انجام این تکنیک می‌توان به کمک مکمل‌ها رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که عدم تغییر رنگ داشته باشد. شناختن انواع پوست و پیگمنت‌هایی که در پوست غالب است در ترکیب رنگ برای تاتو ابرو در صورت کمک شایانی به تاتو می‌کند. اگر پیگمنتر کار عدم شناخت پوست و ساختار آن را داشته باشد سبب می‌شود که تاتو بعد از مدتی تغییر رنگ بدهد. در این صورت نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. برای رنگ در تاتو که به بهترین شکل انتخاب شود باید اطلاعاتی درباره ساختمان پوست داشته باشیم. در این صورت می‌توانیم بهترین لایه برای کاشت رنگدانه و ارتباط نوع و رنگ پوست را متوجه شویم.

چنانچه فرد پیگمنتر کار مهارت کافی و اطلاعاتی درباره ساختمان پوست نداشته باشد، سبب می‌شود که تاتو نتیجه عالی نداشته باشد. در این صورت است که فرد از تاتو بدن خود راضی نیست. با چنین اتفاقی فرد باید برای ریموو تاتو اقدام کند. اما برای ریموو تاتو باید به مرکزی معتبر مراجعه شود. در غیر اینصورت سبب عفونت‌های پوستی و بیماری کلوئید می‌شود. خانم مهسا جلیلی در مدرسه ریموو تاتو ایران بهترین خودش در ریموو تاتو است. ایشان برای پاک کردن تاتو از مواد ریموور استفاده می‌کنند.

لایه‌های پوست

پوست مهمترین و بزرگترین عضو بدن است که ۱۵ تا ۲۰ درصد کل وزن بدن انسان را تشکیل می‌دهد. پوست بدن مثل یک صفحه کاغذ تخت نیست. بلکه ساختاری لایه به لایه دارد. در زیر به انواع لایه‌های پوست و بهترین لایه برای کاشت رنگدانه برای تاتو اشاره شده است.

۳ لایه بسیار نازک زیر در پوست وجود دارد.

لایه اپیدرم (epiderm)

این لایه یک لایه سطحی و رویی پوست است که سلول‌های مرده در آن تجمع دارند. این لایه پوست مقاومت بالایی در برابر خشک شدن دارد. مهمترین وظیفه این لایه حفاظت از بدن و مشخص کردن نوع پوست افراد است. رنگ تاتو در این لایه پوست به دلیل سلول‌های مرده در سطح پوست کاشت می‌شوند. به همین دلیل به راحتی و سادگی از روی پوست پاک می‌شود. رنگ پوست سبزه، سفید یا گندمی بودن پوست در این لایه مشخص می‌شود. در این صورت می‌توانید بهترین رنگ تاتو را برای تاتو بکار ببرید.

لایه درم (derm) بهترین لایه برای کاشت رنگدانه

این لایه به لایه میانی، غشاء میانی پوست ، لاپوست ، قسمت حساس و عروقی میان پوستمعروف است. لایه درم سلول‌های بافت زنده دارد. به همین دلیل ۵ تا ۷ برابر ضخیم‌تر از لایه اپیدرم است. اگر رنگدانه‌ها با سوزن به این لایه وارد شوند ماندگاری بیشتری دارند.

هیپودرم (hypoderm)

سومین لایه از پوست است که پوست را به بافت ماهیچه‌ای وصل می‌کند. لایه هیپودرم یک لایه بافت چربی است. به همین دلیل در زمان وارد شدن سوزن، خونابه (خون رقیق همراه آب) از آن بیرون می‌آید. بنابراین سوزن در شیدینگ لب نباید به این لایه برسد. پس این لایه برای تاتو صورت اصلا خوب نیست. اسم‌های دیگر این لایه هایپودرم و قسمت زیر جلد است.

دلیل کاشت نکردن رنگدانه در لایه سوم پوست

این یکی از لایه‌های پوست است به اندام‌های داخلی بدن نزدیک است. همچنین پیاز مو در این لایه وجود دارد. بسیاری از خانم‌ها هستند که بعد از تاتو می‌گویند من ۴ تا مویی هم که داشته‌ام دیگر در نمی‌آید. بله درست است. چراکه در صورت نداشتن علم پوست شناسی در تاتو صورت و وارد کردن سوزن به این لایه به پیاز مو آسیب وارد می‌کنیم. پس نباید در این لایه کاشت رنگدانه را انجام دهید.

شناخت انواع پوست

در حالی که همه پوست‌ها ساختار یکسانی دارند. اما اختلاف جزیی بیولوژیکی می‌تواند در مراقبت و نگهداری صحیح پوست تاثیر زیادی داشته باشد. افراد دارای غدد چربی کم فعال یا بیش فعال هستند. بنابراین بر اساس میزان مقدار چربی و ترشحات آن، پوست افراد به ۴ دسته زیر تقسیم می‌شود.

پوست خشک

افراد پوست خشک دارای یک چهره بی‌روح و خشن هستند. همچنین دارای یک پوست کدر و مات و بدون براقی هستند. در این نوع پوست، چین و چروک و خطوط بیشتری دیده می‌شود. همچنین لکه‌های قرمز ناشی از حساسیت در پوست خشک نسبت به دیگر پوست‌ها بیشتر است. پوست خشک با تناژ زرد است که این موضوع با افزایش سن مشخص می‌شود.

پوست مختلط یا ترکیبی

این نوع پوست ترکیبی از پوست چرب و خشک می‌باشد. یعنی چانه و بینی و پیشانی ( T صورت) چرب است. مناطقی مثل گونه‌ها و دیگر نواحی صورت خشک است.

پوست نرمال یا طبیعی

این نوع پوست دارای میزان مشخصی از آب و روغن در پوست است. پوست نرمال نه چرب است و نه خشک. همچنین منافذ کوچک و لکه های کمی دارد. این نوع پوست بهترین رنگ پذیری را برای تاتو دارد.

پوست دهیدراته

این نوع پوست علائم پوست چرب را دارد ولی کم آب است. دهیدراته بودن صورت با کمبود آب مشخص می‌شود نه با کمبود چربی. به همین خاطر نباید با پوست خشک هم اشتباه گرفته شود. پس انواع پوست‌های چرب می‌توانند کم آب شوند. بنابراین باید با انواع پوست آشنا باشید تا بتوانید بهترین رنگ تاتو را استفاده کنید.

انواع رنگ تاتو به ۲ دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شود. شما عزیزان باید با توجه به رنگ پوست افراد، نوع آن و دانستن علم پوست شناسی در تاتو بهترین رنگ تاتو را انتخاب کنید. در این صورت فرد کاملا راضی است و به پوست او هیچ آسیبی نمی‌رسد.

بهترین رنگ تاتو برای پوست چرب

افراد پوست چرب یا روغنی منافذ بزرگی در پوست خود دارند. به همین دلیل پوست این افراد معمولا براق و پر از جوش است. همچنین به نسبت نوع پوست‌های دیگر ضخیم‌تر است و چین و چروک کمتری دارد. پوست‌های چرب بدترین پوست در رنگ‌پذیری برای تاتو هستند. این نوع پوست‌ها برای ترمیم باید دفعات بیشتری مراجعه کنند. بهترین رنگ تاتو برای پوست‌های چرب رنگ‌های بدون سرب است. پس با شناختن پوست شناسی در تاتو صورت می‌توانید بهترین رنگ را در بهترین لایه تزریق کنید.