مقالات

پوست شناسی در تاتو

پوست شناسی در تاتو

پوست شناسی در تاتو بسیار مهم است. پوست شناسی سبب می‌شود تا از مکمل‌های پوست برای عدم تغییر رنگ استفاده شود. در این صورت پیگمنت مورد نظر برای پوست استفاده می‌شود. پوست شناسی در زمان تاتو بدن یا ابرو بسیار مهم است. به همین دلیل آموزش و دانستن دانش آن برای یک پیگمنتر کار بسیار الزامی است. اگر پیگمنتر کار این موضوع را نداند دچار سردرگمی می‌شود. همچنین سبب اشتباهات زیادی بر روی پوست می‌شود. به همین دلیل باید برای ریموو تاتو اقدام کنند. وقتی نوع پوست را تاتو کار نشناسد رنگ متناسب با نوع پوست تزریق نمی‌شود. در نتیجه از تشدید شدن پیگمنت غالب با توجه به رنگ پوست جلوگیری می‌شود. اگر پیگمنتر کار با پوست آشنا نباشد حتی اگر از بهترین رنگ هم استفاده کند بازهم تتو نتیجه زیبایی نخواهد داشت. در این مطلب به انواع تشخیص پوست سرد، گرم و خنثی و رنگ‌های سرد و گرم در تاتو اشاره شده است. پس برای انتخاب درست رنگ  پیگمنتر کار باید اطلاعات زیر را داشته باشد.

  1. اطلاعات درباره ساختمان پوست
  2. بهترین لایه برای کاشت رنگدانه
  3. ارتباط نوع و رنگ پوست

عوامل موثر در نوع رنگ پوست برای پوست شناسی در تاتو

رنگ پوست بر اثر ژنتیک و ارثی بودن متفاوت است. اما گاهی به علت جغرافیایی و آب و هوا و نژادی است.دانستن رنگ پوست و انواع آن در تاتو بسیار مهم است. چراکه باعث می‌شود تا پیگمنتر کار از پیگمنت متناسب با نوع پوست استفاده کند. هرچه به خط استوا نزدیکتر رنگ پوست افراد هم تیره‌تر است. هرچه از استوا دورتر رنگ پوست افراد روشن و سفید است. علت تیره بودن رنگ پوست افراد در نزدیکی خط استوا، تابش زیاد اشعه ماوراءبنفش پوست است. این اشعه ماده‌ای به نام ملانین تولید میکند. در نتیجه از پوست در برابر تابش شدید خورشید جلوگیری می‌کند. افراد دارای پوست تیره و نزدیک خط استوا ویتامین D کمتریدارند. زیرا پوستشان در برابر آفتاب و تابش مقاوم است. عوامل زیر هم موجب تغییر رنگ پوست می‌شوند.

  1. تغذیه
  2. بیماری‌های ژنتیکی
  3. کم بودن بعضی از ویتامین‌های بدن
  4. استفاده از دخانیات
  5. عدم داشتن یا نداشتن استراحت کافی

انواع رنگ پوست در پوست شناسی در تاتو

به طور کلی ۵ دسته رنگ پوست داریم؛

پوست سفید

برای پوست شناسی در تاتو برای پوست سفید پیگمنت قرمز به بدن غالب است.

پوست سبزه

برای پوست شناسی در تاتو برای پوست سبزه پیگمنت آبی به بدن غالب است.

پوست شناسی در تاتو برای پوست گندمی

در این نوع رنگ پوست پیگمنت آبی و قرمز به صورت ۵۰ ۵۰ به بدن غالب است.

پوست شناسی در تاتو برای پوست گندمی رو به سفید

در این نوع رنگ پوست ۸۰ درصد پیگمنت قرمز و ۲۰ درصد پیگمنت آبی به بدن غالب است.

پوست گندمی رو به سبزه

برای پوست شناسی در تاتو برای پوست گندمی رو به سبزه ۸۰ درصد پیگمنت آبی  و ۲۰ درصد پیگمنت قرمز به بدن غالب است.

پوست شناسی در تاتو و راه‌های تشخیص رنگ‌های سرد و گرم در تاتو

پوست شناسی در زمان تاتو بسیار مهم است. با این موضوع متوجه می‌شویم که هر کدام از پوست‌ها بر چه رنگی غالب هستند. در این صورت تشدید پیگمنت اصلی پوست را به کار نمی‌بریم. یعنی پوست سفید و سبزه از مکملی که پیگمنت غالب رنگ پوست را خنثیمی‌کند استفاده کنیم. به همین علت رنگ تاتو به صورت قرمز،بنفش،آبی یا سبز می‌زند. برای تشخیص پوست سرد و گرم به راه‌های زیر توجه کنید.

 توجه به رنگ چشم و مو در پوست شناسی در تاتو

  1. افرادی که دارای رنگ چشم آبی، طوسی و سبز هستند. همچنین دارای رنگ مو طبیعی بلوند، قهوه ای و مشکی هستند پوستی سرد دارند. برای پوست سرد پیگمنت آبی و سبز به بدن غالب است.
  2. افرادی که رنگ چشم‌های قهوه ای یا عسلی دارند. همچنین رنگ مو طبیعی بلوند با تناژ طلایی یا مشکی با تناژ طلایی و قرمزی و زمینه مو به رنگ زرد دارند پوست گرمی دارند. برای پوست گرم پیگمنت قرمز بر پوست غالب است.

رنگ مچ دست

این روش در پوست شناسی در تاتو بسیار راحت است.

افراد با رگ مچ دست آبی یا بنفش دارای پوست سرد هستند. همچنین افرادی که رنگ پوست سبز یا زیتونی دارند پوست گرمی دارند. کسانی که مچ دستشان ترکیبی از ۲ رنگ سبز و آبی دارند دارای پوست خنثی هستند.

پوست شناسی تاتو و تغییرات رنگ پوست در نور خورشید

این روش در پوست شناسی در تاتو به ۲ صورت زیر انجام می‌شود.

  1. اگر آفتاب سبب سوختن و قرمزی پوست شود پوست فرد سرد است.
  2. در صورتی که آفتاب پوست افراد را طلایی، برنزه یا قهوه ای کند دارای پوست گرم در تاتو است.

استفاده از زیورآلات نقره‌ای و طلایی

اگر از زیور آلات نقره‌ای استفاده شود و جلوه‌ی زیبایی روی پوست داشته باشد پوست سرد است. اما اگر زیورآلات طلایی روی دست جلوه داشته باشد نشان از گرم بودن پوست است.

پوست مختلط یا خنثی

بعضی از افراد برای پوست شناسی در تاتو رنگ پوست خنثی دارند. یعنی ترکیبی از مشخصات دو نوع پوست سرد و گرم است. به همین دلیل پیگمنت آبی، سبز و قرمز در این نوع پوست بر پوست بدن غالب است.

شناختن رنگ‌ها در پوست شناسی در تاتو

بعد از شناخت پوست شناسی مهمترین عامل برای ایجاد یک تاتو خوب استفاده از بهترین رنگ تاتو است. پوست شناسی و رنگ شناسی مکمل‌های هم در تاتو هستند. رنگ شناسی نه تنها در تاتو بلکه در نقاشی و عکاسی هم کاربرد دارد.

پوست شناسی تاتو و راز و رمزهای ترکیب رنگ

برای پوست سفید باید از پیگمنت قرمز و رنگ مکمل آن یعنی سبز یا تناژ زیتونی استفاده شود. همچنین برای پوست سبزه از پیگمنت آبی یا سرد و مکمل آن رنگ‌های گرم و تناژ قرمز استفاده می‌شود. برای رنگ پوست گندمی باید از پیگمنت آبی و قرمز یا گرم و سرد و رنگ‌های مکمل آن یعنی تناژ زیتونی و یا قرمز استفاده شود. افرادی که پوست گندمی رو به سفیددارند از ۸۰ درصد تناژ زیتونی و ۲۰ درصد تناژ قرمزی استفاده کنند. برای اشخاصی که رنگ پوست گندمی رو به سبزه دارند تاتو کار باید از ۸۰ درصد تناژ قرمزی و ۲۰ درصد تناژ زیتونی یا سبز استفاده کند. همچنین برای رنگ پوست گندمی از هر نوعی که باشد باید از مکمل رنگ زرد استفاده شود. در غیر اینصورت رنگ پوست رو به بنفشی می‌رود.

به طور کلی رنگ‌های تاتو با تناژ قرمز و نارنجی از رنگ‌های گرم و تناژ آبی و سبز جزو رنگ‌های سرد است. در واقع برای هر رنگ پوستی و هر نو پوستی باید رنگ تاتو مخالف را به کار ببرید.  به عنوان مثال برای تاتو ابرو پوست گرم از رنگ سرد استفاده می‌کنند و برعکس.در کشور ایران انواع رنگ پوست را داریم. اما رنگ غالب در ایران گندمی است. همچنین بیشتر افراد رنگ چشم و مو قهوه‌ای یا مشکی دارند.

بعد از شناختن این موارد استفاده از بهترین رنگ تاتو و بهترین برند رنگ در زمان تاتو مهم است. همچنین پیگمنتر باید بتواند رنگ‌ها را باهم مخلوط کند و غالب پوست کند. البته رنگ غالب با تناژ پوستی در بازار موجود است. یکی دیگر از عوامل مهم مهارت پیگمنتر کار است. در صورتی که پیگمنتر کار مهارت کافی نداشت باید برای ریموو تاتو اقدام کنید. خانم مهسا جلیلی بهترین ریموو تاتو را با مواد ریموور برای شما انجام می‌دهند.