مقالات

پوست مصنوعی تاتو و انواع مختلف آن

پوست مصنوعی تاتو

پوست مصنوعی تاتو یکی از لوازم کاربردی در زمان تمرین ریموو تاتو است. هنرجویانی که مبتدی هستند برای انجام تمرینات به پوست مصنوعی تتو نیاز دارند. این محصول انواع مختلفی دارد. قیمت پوست مصنوعی با توجه به ضخامت و نوع متفاوت است. هنرجو با سوزن تاتو به راحتی می‌تواند حس یک ریموو تاتو واقعی بر روی پوست مصنوعی تجربه کند. این پوست‌ها شبیه پوست واقعی هستند و برخی از آنها مدل دار و شبیه به برجستگی‌های صورت هستند. رنگ‌های متفاوت این محصول عبارتند از : زرد، کرم و صورتی. در ادامه این مطلب از سایت مهسا جلیلی بیشتر با پوست مصنوعی تاتو آشنا خواهید شد.

دلیل استفاده از پوست مصنوعی تاتو

در ابتدای یادگیری هنر آرایش دائم نمی‌شود روی پوست واقعی تمرینات را انجام داد. چراکه امکان اشتباه بسیار زیاد است. بنابراین بهترین گزینه برای تمرین آرایش دائم، پوست مصنوعی تتو است. با پوست مصنوعی تتو می‌توان کارهای خط زنی و سایه زنی و طراحی ابرو در میکروپیگمنتیشن را به راحتی انجام داد. از این محصول برای تسلط بیشتر هنرجوها استفاده می‌شود. ساختار پوست مصنوعی با پوست واقعی متفاوت است. اما با این وجود در روان شدن دست هنرجو تاثیر زیادی دارد. هنرجوها می‌توانند چندین ساعت بر روی پوست مصنوعی تمرین کنند تا میزان فشار دست و سرعت حرکات را کنترل کنند. حتما هنرجویان باید در چندین مرحله انواع طرح‌های سخت و آسان را بر روی پوست مصنوعی تتو تمرین کنند. با این کار با روال کار آشنا می‌شوند و تکنیک‌های مختلفی را تمرین می‌کنند.

جنس پوست مصنوعی تتو چیست؟

جنس پوست‌های مصنوعی تتو معمولا سیلیکونی و پی وی سی است. در هر دو این جنس‌ها می‌توان تمرین تاتو را انجام داد. البته لازم است این موضوع را بدانید که در برخی مواقع برخی از هنرجوها به جای پوست مصنوعی تاتو از پوست حیوانات برای تمرین تاتو استفاده می‌کنند. بهترین نوع پوست حیوانات برای تمرین، پوست خوک است. همچنین گاهی برخی از افراد بر روی پوست میوه طراحی تاتو را انجام می‌دهند که این مورد بیشتر جنبه تزیینی دارد. حتما باید از بهترین پوست مصنوعی تتو استفاده شود تا هنرجوها نزدیک‌ترین حس به پوست طبیعی انسان را تجربه کنند.

ویژگی‌های پوست مصنوعی تاتو

با وجود اینکه پوست مصنوعی تتو دارای انواع مختلفی است اما همه آنها دارای مشخصات زیر هستند:

  1. ضخامت مناسب
  2. قابل انعطاف پذیر
  3.  اگر با سوزن تاتو بر روی آن کار کنید هیچ آسیبی به پوست مصنوعی تاتو وارد نمی‌شود.
  4. پوست مصنوعی نازک مخصوص صورت است و نمی‌توان از آن برای تمرین تاتو بدن استفاده کرد. زیرا زود پاره می‌شود.
  5. برخی از پوست‌های تمرین تاتو دارای دو رو هستند که می‌توان از هر دو طرف آن برای تمرین استفاده کرد.
  6. قابلیت شستشو و استفاده مجدد از پوست‌های مصنوعی تتو وجود ندارد. زیرا رنگ تاتو به درون بافت پوست مصنوعی تتو نفوذ می‌کند. به همین دلیل این رنگ‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند.

کاربرد پوست مصنوعی تاتو

پوست مصنوعی برای موارد زیر کاربرد دارد:

  1. تمرین ریموو تاتو
  2. تمرین تاتو صورت
  3. و تمرین تاتو بدن

پوست‌هایی که نازک هستند مخصوص تاتو صورت هستند. تتوهای صورت شامل: تاتو ابرو، خط چشم و خط لب و اسکالپ سر و … می‌شود. همچنین پوست‌هایی که ضخیم هستند برای اجرا و تمرین تاتو بدن مناسب هستند.

انواع پوست تتو مصنوعی از نظر ضخامت برای آموزش تاتو

ضخامت پوست مصنوعی بیشتر برای این است که تشابه زیادی با پوست صورت و بدن داشته باشد. معمولا پوست‌های مصنوعی دارای دو نوع ضخامت نازک و ضخیم هستند. ضخامت پوست ضخیم ۳ میلی‌متر است که برای تاتو بدن کاربرد دارد. همچنین ضخامت پوست نازک معمولا ۱ میلی‌متر است که برای صورت کاربرد دارد. پوست‌هایی که ضخیم هستند معمولا دو رو هستند و از هر دو طرف آن می‌توان استفاده کرد. پوست‌هایی که کوچک هستند با وجود اینکه ابعاد کوچکی دارند اما انعطاف پذیر هستند. به همین دلیل در زمان استفاده از پوست‌های کوچک احساس راحتی خواهید داشت.

پوست‌های تمرینی که نرم و نازک هستند به موتور دستگاه تاتو هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند. اما نوع ضخیم پوست‌های مصنوعی به دستگاه تاتو آسیب زیادی وارد می‌کنند. به دلیل اینکه کوبش دستگاه‌های تاتو بدن بسیار زیاد است برای تمرین باید از پوست‌های ضخیم استفاده کرد. پوست‌های تتو صورت نازک هستند و برای تمرین تاتو بدن هیچ کاربردی ندارند. اگر بخواهید از پوست مصنوعی تتو نازک برای تاتو بدن استفاده کنید در اثر برخورد سوزن تاتو با پوست پاره می‌شود.

طرز استفاده از پوست مصنوعی

پوست تمرینی برای تمرین و یادگیری تاتو بدن و پاک کردن تتو کاربرد دارد. برای استفاده از پوست مصنوعی تتو به کاغذ استنسیل و الکتروم نیاز دارید. با این دو محصول می‌توان طرح را به خوبی بر روی پوست مصنوعی انتقال داد سپس با دستگاه تاتو طرح را بر روی پوست مصنوعی اجرا کرد. با استفاده از پوست مصنوعی هنرجویان متوجه فشار دست می‌شوند و آن را تنظیم می‌کنند.

قیمت پوست مصنوعی

قیمت پوست تمرینی تاتو با توجه به سایز آن متفاوت است. علاوه بر سایز، جنس پوست مصنوعی در قیمت آن تاثیرگذار است.