مقالات

اسکین سازی تاتو چیست؟

اسکین سازی تاتو چیست

اسکین سازی تاتو یا کاموفلاژ به پوشاندن رنگ تاتو با استفاده از رنگ‌های روشن گفته می‌شود. پاك كردن تاتو با رنگ پوست برای افرادی که قصد از بین بردن تتو خود را دارند، بهترین گزینه است. اسکین ابرو به فرایندی گفته می‌شود که طی آن تاتو ابرو به وسیله، رنگ‌های روشن مانند رنگ بژ، کامو ابرو ، رنگ اسکین و گاها سفید پوشانده می‌شود. در این روش تاتو شما از بین نمی‌رود و تنها با یک لایه روی آن کاور شده و پوشیده می‌شود. در ادامه این مطلب از وب سایت مهسا جلیلی به بررسی روش اسکین سازی ابرو یا تاتو رنگ پوست برای جای بخیه و .. اشاره می‌کنیم.

علت انجام اسکین ابرو

در برخی مواقع برخی مشتریان به دلیل نارضایتی از تاتو خود تصمیم به انجام کاور تاتو ابرو می‌گیرند. این اتفاق ممکن است ناشی از عدم مهارت یپگمنتر در انجام تاتو ابرو بر اساس فرم صورت و عدم استفاده از دیوایدر ابرو برای قرینه‌سازی باشد. همچنین ممکن است پیگمنتر شما از بهترین رنگ تاتو ابرو متناسب با پوستتان استفاده نکند. در این دست مواقع فرد ناچار به ریموو تاتو ابرو خود می‎شود. اما روشی دیگر که می‌تواند گاها نتیجه‌ای خوب به دنبال داشته باشد، اسکین سازی تاتو است.

اسکین سازی چیست و شیوه انجام آن به صورت است؟

اسکین سازی تاتو روشی است که بوسیله آن تاتو شما بدون ریموو، محو می‌شود. تاتوکار برای این روش از رنگ‌های روشن حاوی فلزات سنگین استفاده می‌کند. اسکین سازی با رنگ‌های بژ، کامو ابرو، اسکین و گاها سفید انجام می‌شود. برایب انجام این روش با توجه به رنگ پوست فرد، رنگ‌های گفته شده را ترکیب کرده و با استفاده از سوزن تاتو سه سر یا تک سر به صورت ضربه‌ای و دورانی به پوست تزریق کنید. به دلیل نفوذ سوزن به پوست، در این روش نیز مانند فیبروز ابرو، هاشور ابرو و … نیاز به استفاده از انواع بی حسی تاتو دارید. افراد تازه‌کار باید از سوزن سه سر استفاده کنند. در برخی مواقع وجود یک رنگ روشن اضافی روی تاتو به شکل یک تاتو ناهماهنگ ظاهری نامناسب ایجاد می‌کند. اما در مواردی نتیجه کار بسیار طبیعی و خوب است.

برای کاور تاتو ابرو چه شرایطی لازم است؟

فردی که تصمیم به انجام اسکین سازی تاتو دارد، باید تاتو قبلی او روشن باشد. درصورتی که رنگ تاتو قبلی، بیش از حد تیره باشد، تتو با این روش پوشانده نمی‎‌شود. و اگر تاتوکار روی تاتو تیره، کاور تاتو را انجام دهد نتیجه مطلوب نخواهد بود.

مراقبت بعد از انجام اسکین ابرو

شیوه مراقبت بعد از اسکین سازی تاتو نیز همانند نکاتی مراقبتی بعد از تاتو است که در زیر به مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم:

  • از انجام آرایش، رفتن به استخر و سونا، سولاریوم و قرارگیری در معرض نور آفتاب تا یک ماه دوری کنید.
  • بنابر رنگ اسکین شده احتمال دارد رنگ تتو در روزهای ابتدایی مقداری تغییر کند. این تغییرات بعد از یک دوره رعایت مراقبت‌ها به حالت طبیعی برمی‌گردد.
  • از کندن لایه رویی پوست خودداری کنید زیرا باعث تغییر رنگ و ایجاد زخم تاتو می‌شود.
  • درصورت بروز اتفاقی غیر عادی بر پوست، به پزشک مراجعه کنید.

آیا می‌توان تاتو را با رنگ بژ پاک کرد؟

استفاده از رنگ بژ در کاور کردن زخم تاتو یا اسکار، بکار می‌رود. البته کاور زخم به معنای تغییر رنگ زخم است و قادر به تغییر بافت پوست نیست. اما می‌تواند در زیبایی تاثیرگذار باشد.

عوارض پاك كردن تاتو با رنگ پوست چیست؟

اسکین سازی تاتو به عنوان درمان قطعی برای از بین بردن تاتو نیست. استفاده از این روش باعث ایجاد دولایه تاتو روی هم می‌شو که پاک کردن آن دشوارتر است.