مقالات

بولد بروز ابرو چیست و چه مزایایی دارد؟

بولد بروز ابرو چیست و چه مزایایی دارد؟

بولد بروز ابرو یکی از روش‌های آرایش دائم است که به‌منظور ایجاد هاشور و سایه در ابرو انجام می‌شود. این تکنیک بروز به صورت دستی و با استفاده از سوزن بولد بروز بسیار ظریف و یکبار مصرف اجرا می‌شود و نتایجی بسیار طبیعی ایجاد می‌کند. بولد بروز دخترانه نسبت به روش‌های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو تکنیک جدیدتری است که در عمق کمتری از پوست رنگدانه کاشت می‌شود. از این رو می‌توان گفت تفاوت میکروبلیدینگ و بولدبروز در درد و سوزش کمتری است که این تکنیک نسبت به سایر روش‌ها دارد.

از طرفی در پاسخ به پرسش ماندگاری فیبروز بیشتره یا بولدبروز می‌توان گفت این تکنیک به دلیل اینکه در عمق کمتری از لایه‌ های پوست نفوذ می‌کند بین ۶ ماه تا ۱ سال ماندگاری دارد. این تکنیک به سبب ظاهری طبیعی و سه بعدی همانند سایر متدهای کمپانی فی همانند فیکانتور، پادر بروز و …. طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از وب سایت مهسا جلیلی، بیشتر با تکنیک بولد بروز دخترانه، ماندگاری بولد بروز ابرو، مراقبت های بعد از بولدبرو، هزینه بولد بروز ابرو و … آشنا خواهید شد.

بولد بروز دخترانه چیست؟

تکنیک بولد بروز توسط مدیر آکادمی فی، خانم منسورا هودزیک مگی ابداع گردیده است. بانوانی که ابروهایی کم پشت و بدون فرم دارند می‌توانند با این تکنیک، ابروهایی پرپشت، متقارن و زیبا به چهره خود هدیه دهند. در این تکنیک نوین خطوطی ظریف، صاف و زیبا ترسیم می‌شود. درواقع خطوط ترسیم شده در این روش پر از ریزپرزهای اولیه و ثانویه است و خطوط به شکل S هستند. در این روش رنگدانه در عمق کمتری از پوست کاشت می‌شود و از این جهت درد و سوزش کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. همچنین به همین سبب شما می‌توانید به راحتی در صورت دلخواه این تکنیک را پاک کنید و فرم ابروهای خود را تغییر دهید. در صورت ریموو تاتو ابرو یا اسکین سازی تاتو، خطوط بولد بروز کاملا از بین می‌روند و قرمزی از خود به جا نمی‌گذارند.

تفاوت میکروبلیدینگ و بولدبروز

در تکنیک میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز، از سه الگوی Spine3، spine6، upper spine برای فرم دهی ابرو استفاده می‌شود. در اغلب موارد این الگوها با الگوی طبیعی ابرو مطابقت ندارد. اما در بولد بروز برخی خطوط بلندتر و برخی کوتاهترند و به صورت s در دو جهت با انحنای کم و تعداد خطوط بیشتر هستند. از دیگر تفاوت میکروبلیدینگ و بولدبروز می‌توان به این نکته اشاره کرد که در این تکنیک برخلاف میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز، لبه‌های ابرو آزاد است. همچنین این تکنیک را می‌توان با سایه ابرو ترکیب نمود که نتیجه آن با تکنیک ترکیبی میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو متفاوت است. از دیگر تفاوت این دو روش می‌توان به ظرافت بیشتر خطوط در بولد بروز اشاره کرد.

ماندگاری بولد بروز ابرو

برخی از افرادی که تصمیم به اجرای تکنیک‌های آرایش دائم می‌گیرند به این پرسش برمی‌خورند که ماندگاری فیبروز بیشتره یا بولدبروز؟ در پاسخ می‌توان گفت ماندگاری بولد بروز به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع پوست و شرایط آب و هوایی فرد
  • رعایت مراقبت های بعد از تاتو
  • سبک زندگی فرد
  • مواد مصرفی
  • نحوه اجرای تکنیک

لازم به ذکر است اگر پیگمنتر از باکیفیت‌ترین مواد برای بولد بروز استفاده کند و تجربه بالایی نیز داشته باشد اما شرایط پوستی و فیزیکی مشتری مساعد نباشد، نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. این روش همانند سایر تکنیک‌ها بیشتر برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است.

مراقبت های بعد از بولدبرو

یکی از نکات مهم در کیفیت و ماندگاری بولد بروز ابرو، رعایت مراقبت های بعد از بولدبرو است. در زیر به برخی مراقبت های بعد از بولدبرو اشاره نموده‌ایم:

  • تا ۳ روز بعد از اجرای این تکنیک از استحمام خودداری کنید.
  • در روزهای ابتدایی فقط از پماد ویتامین آ چشمی استفاده کنید.
  • به مدت یک ماه از رفتن به استخر، سونا، سولاریوم و قرارگیری در نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • از خاراندن و کندن پوسته‌ها و زخم تاتو خودداری کنید.
  • از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگینی که موجب تعریق زیاد می‌شوند خودداری کنید.
  • از کشیدن لیف به ابرو یا هرکاری که منجر به کنده شدن زخم ابرو شود دوری کنید.

سوزن بولد بروز چیست؟

برای اجرای این تکنیک بروز باید از سوزن مخصوص استفاده کرد. درواقع سوزن بولد بروز ترکیبی از سوزن سر زاویه دار و سوزن U شکل است. سوزن U مشکی نتایج مناسب تر و بهتری ارائه می‌دهد. این سوزن‌ها همگی توسط کمپانی فی تولید شده‌اند و با بهترین کیفیت در بازا عرضه می‌شوند. در زیر به دو نمونه سوزن تاتو اشاره کرده‌ایم:

سوزن فیبروز سیاه

سوزن فیبروز مشکی یا PHIBROWS 18U-BLADES در بسته بندی ۵۰ تایی یکبار مصرف و استریل عرضه شده است. این سوزن دارای ۱۸ پین بوده و اولین تیغه آن U شکل است که ضخیم تر از تیغه طلایی پین‌های آن می‌باشد. این تیغه برای افراد مبتدی و پوست‌های چرب و حساس مناسب است.

PHI BOLD BLADE 16PINS

سوزن بولد فی، یک تیغه با ۱۶ پین است که ترکیبی از سوزن سرکج فیبروز و سوزن U  است. از این سوزن در سبک‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع سوزن متشکل از دو ضلع است که از سمت پهن آن برای خطوط بلند و از سمت کوتاه برای خطوط ظریف استفاده می‌شود. همچنین این نوع سوزن دارای نقاط مقاومی می‌باشد.

تکنیک مجیکال بروز چیست؟

این تکنیک همان میکروبلیدینگ ابرو به روش بولد بروز است. این تکنیک به دلیل نتیجه‌ای کاملا طبیعی با نام مجیکال شناخته می‌شود که تمامی عیوب ابرو را پوشش می‌دهد.

برای بولد بروز از چه رنگی استفاده می شود؟

برای این تکنیک می‌توان از رنگ‌های مخصوص فیبروز که تولید شده توسط کمپانی فی هستند، استفاده نمود.

چه افرادی نباید بولد بروز انجام دهند؟

این تکنیک برای بانوان باردار، شیرده و افرادی که در دوران قائدگی هستند، پیشنهاد نمی‌شود. همچنین کسانی که قبلا تاتو انجام داده‌اند نیز می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.