مقالات

تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو

تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو

یکی از نکات مهم در استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن و صورت، تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو می‌باشد. زیرا حتی بهترین مارک بی حسی تاتو نیز در ماندگاری و کیفیت رنگ تاتو تاثیر دارد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر علت ریزش رنگ تاتو و میکروپیگمنتیشن ابرو می‌توان به فشار دست پیگمنتر، روش اصولی ترکیب رنگ تاتو و مکث رنگ به دفعات مورد نیاز اشاره کرد. همچنین مراقبت بعد از تاتو نیز در عدم تغییر رنگ در تاتو ابرو و عدم بروز عوارض تاتو نیز موثر است. استفاده بیش از حد بی حسی در تاتو به روش ناصحیح ممکن است موجب عدم ماندگاری و کیفیت تاتو شما شود. از این رو پیگمنتر باید هنگام استفاده از پماد بی حسی برای میکروبلیدینگ و انواع بی حسی های تاتو دقت لازم را به خرج دهد. در ادامه این مطلب از وب سایت مهسا جلیلی بیشتر به تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو می‌پردازیم.

علت رنگ نگرفتن و عدم ماندگاری رنگ تاتو

دلایل مختلفی می‌تواند موجب رنگ نگرفتن تتو و هاشور ابرو بانوان گردد. از طرفی ممکن است دلایلی نیز موجب پخش رنگ تاتو خط چشم و تغییر رنگ در تاتو ابرو در آرایش دائم صورت شود. در زیر به مواردی که بر ماندگاری و ریزش رنگ تاتو ابرو تاثیر گذارند اشاره می‌کنیم:

استفاده از محصولات غیر استاندارد

درصورت استفاده از محصولات رنگ غیر استاندارد و بی کیفیت ممکن است بعد از مدتی رنگ تاتو ابرو شما کمرنگ شود. همچنین دستگاه تاتو غیر استاندارد نیز می‌تواند موجب تخریب پوست و سوراخ‌های غیر یکنواخت در سطح پوست گردد. که در این صورت فرد مجبور به انجام ریموو تاتو ابرو خود می‌گردد.

عدم رعایت مراقبت بعد از تاتو

درصورتی که فرد بعد از انجام میکروبلیدینگ و … نکات مراقبت بعد از تاتو را رعایت نکند، ممکن است بعد از مدتی رنگ تاتو ابرو وی کمرنگ شود و یا ریزش پیدا کند.

عدم تسلط پیگمنتر در هنگام کار

عدم کنترل فشار دست توسط پیگمنتر یکی دیگر از دلایل رنگ نگرفتن تاتو ابرو است. درصورتی که فشار دست پیگمنتر در تمام زمان کاشت رنگدانه یکسان و یکنواخت باشد، رنگ تاتو به صورت یکدست کاشته می‌شود. اما اگر پیگمنتر تسلطی بر فشار دست خود نداشته باشد ممکن است موجب آسیب‌دیدگی پوست مشتری و یا رنگ ریزی ابرو شود. زاویه دست مناسب نیز در رنگ پذیری مناسب تاثیرگذار است.

از دیگر دلایل رنگ نگرفتن ابرو در زمان انجام آرایش دائم می‌توان به سرعت دست پیگمنتر، عمق سوزن تاتو، تعداد دفعات نفوذ سوزن، استفاده از رنگ روشن و … اشاره نمود.

تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو

یکی از مهم‌ترین دلایل رنگ نگرفتن تاتو عدم مهارت پیگمنتر در اجرای کار است. پیگمنتر می‌تواند به علت بی تجربگی خود در شناخت لایه‌های پوست، رنگ تاتو مناسب، عمق سوزن تاتو، فشار دست، سرعت دست هنگام کاشت رنگ و … موجب رنگ نگرفتن تتو و ریزش رنگ شود. از دیگر نکات مهم در تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو می‌توان به استفاده بیش از حد پیگمنتر از انواع بی حسی تاتو اشاره کرد. برای کاهش درد تاتو در نقاط دردناک تاتو پیگمنترها از مواد بی حسی استفاده می‌کنند. اما در زمان استفاده از این محصولات باید به مقدار مصرف مواد بی حسی توجه نمود. چراکه مصرف بیش از حد مواد بی حسی و همچنین عدم روش صحیح استفاده از محصولات بی حسی تاتو بدن و صورت در رنگ‌پذیری رنگ تاتو و ماندگاری آن تاثیرگذار است. همچنین استفاده بیش از حد لیدوکائین به سبب تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو موجب عدم رنگ‌پذیری تتو می‌شود.

نکات مهم در استفاده از محصولات بی حسی تاتو

در زیر به مواردی که به تاثیرپذیری بهتر بی حسی‌ها و تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

  • اسپری لیدوکائین قبل و حین کار باعث کاهش رنگ‌پذیری و ریزش رنگ خواهد شد.
  • برای بی حسی از پمادهایی که درصد لیدوکائین کمتری (۴%) دارند، استفاده شود.
  • برای اثرگذاری بهتر بی‌حسی قبل از استعمال، موضع یا اطراف آن تیغ زده شود.
  • استفاده از بی‌حسی حین کار بخصوص برای چشم باعث رنگ‌بری می‌شود.

روش استفاده صحیح از انواع بی حسی های تاتو

در ادامه به دیگر نکات مهم در تاثیر بی حسی ها در ماندگاری رنگ تاتو و روش استفاده از آن‌ها اشاره نموده‌ایم:

  • پوست را در ابتدا با آب مقطر یا جوشیده سرد شده مرطوب کنید.
  • مقداری از مواد بی حسی را روی موضع مدنظر بمالید.
  • با سلفون بی حسی روی موضع را به طور کامل بپوشانید.
  • بسته به نوع بی حسی برای ابرو ۳۰ دقیقه و برای چشم ۴۵ دقیقه زمان برای اثرگذاری نیاز است.
  • سپس مواد بی حسی را پاک کنید.
  • اقدام به شروع کار کنید.
  • رطوبت اولیه موجب افزایش تاثیر و جذب بی حسی می‌شود.
  • بعد از باز کردن پماد، هوای درون آن را بگیرید و در محیط خنک نگهداری کنید.
  • استفاده از برخی قرص‌ها، مخدرها و مصرف الکل می‌تواند در میزان بی حسی در فرد تاثیرگذار باشد.