مقالات

دستگاه میکسر رنگ تاتو چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه میکسر رنگ تاتو

دستگاه میکسر رنگ تاتو ابزاری کارآمد برای آسان‌سازی فرآیند ترکیب کردن رنگ تاتو است. میکسر رنگ کوچک از یک مخلوط کننده و میله همزن با قابلیت تنظیم تشکیل شده است که به شما در ترکیب درست رنگ‌های مختلف برای اطمینان از یکنواختی و همگنی رنگ‌ها کمک می‌کند. میکسر رنگ دستی دارای دو عدد باتری قلمی با انرژی مصرفی کم می‌باشد که مدت‌ها قابل استفاده است.

با توجه به اهمیت نحوه استفاده از رنگ تاتو و ترکیب درست رنگ تاتو، طرز استفاده از میکسر رنگ تاتو بسیار مهم می‌باشد. از این رو در ادامه این مطلب از وب سایت مهسا جلیلی بیشتر به میکسر رنگ تاتو، طرز استفاده از میکسر رنگ تاتو و .. خواهیم پرداخت.

میکسر رنگ تاتو چیست و چه کاربردی دارد؟

پیگمنترها برای اجرای تکنیک‌های خود به تجهیزاتی نیاز دارند. برخی از تجهیزات پیگمنترها شامل میکسر رنگ تاتو، تشتک رنگ تاتو، استند، قلم، دستگاه‌های تاتو، دستکش مشکی تاتو و … هستند.
بسیاری از تاتو آرتیست‌ها و پیگمنترها برای ترکیب کردن رنگ تاتو ابرو، از خلال دادن یا میکرو براش استفاده می‌کنند. در این حالت زمان زیادی برای اطمینان از ترکیب شدن رنگ تاتو ابرو صرف می‌شود. بعلاوه آنکه مچ دست پیگمنتر نیز خسته خواهد شد. میکسر رنگ تاتو دستگاهی است که بدون نیاز به حرکت دورانی زیاد به خوبی رنگ‌های مختلف را در مدت زمان اندک با هم ترکیب می‌کند.

ویژگی ها و مشخصات میکسر رنگ تاتو

میکسر رنگ تاتو همانطور که گفته شد وسیله‌ای برای ترکیب رنگ تتو در زمان اجرای تکنیک‌هایی از قبیل بولد بروز ابرو، هاشور، اسکین سازی تاتو و … می‌باشد. در زیر به برخی از ویژگی‌های این ابزار کاربردی اشاره می‌کنیم:

  • ابعاد مناسب
  •  دارای جنس بدنه فلزی و پلاستیکی
  • رنگ بندی متنوع و بهداشتی
  •  وزن سبک
  • جنس مقاوم
  •  دارای ۴ سری قابل تعویض
  •  تامین انرژی توسط دو باتری قلمی (AA)
  •  مناسب برای ترکیب رنگ تاتو
  •  دارای یک سری قابل چرخش با آرمیچر
  •  امکان تغییر، تعویض و شستشوی سری
  •  امکان خاموش روشن شدن با شاسی
  • دارای طول ۱۳ سانتی متر

طرز استفاده از میکسر رنگ تاتو

در روش و طرز استفاده از میکسر رنگ تاتو پیش از خالی کردن رنگ از ظرف اصلی درون تشتک رنگ تاتو، باید حداقل ۳ دقیقه ظرف آن را تکان دهید و یا با همزن به خوبی ترکیب شوند. زیرا پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌ها معمولا در ته ظرف رسوب می‌کنند. در رنگ‌های دوفازی نیز معمولا فاز روغن و آب از هم جدا هستند و به همین منظور بسیار مهم است تا رنگ‌ها به خوبی هم زده شوند تا ترکیب واقعی آن‌ها بدست آید. نحوه استفاده از رنگ تاتو، بعد از خالی کردن رنگ نیز باید به خوبی همزده شوند تا تک تک اتم‌های تشکیل دهنده رنگ‌ها با برخورد بهم ترکیب نهایی را ایجاد کنند.

طرز استفاده از میکسر رنگ تاتو بدین روش است که این دستگاه برای همزدن دارای یک سری می‌باشد که توسط آرمیچر به چرخش درخواهد آمد و بدین وسیله رنگ تتو را ترکیب می‌کند. انرژی این وسیله توسط دو باتری قلمی (AA) تامین می‌شود. درصوررت عدم استفاده از این دستگاه، رنگ‌ها به خوبی با هم مخلوط نشده و نتیجه بدست آمده سبب اجرای تاتویی بی کیفیت خواهد شد.

نکات مهم در زمان استفاده از میکسر رنگ تاتو

این دستگاه دارای چند سری غیر یکبارمصرف است و باید بعد از هر بار استفاده شسته شوند. سری‌های این وسیله دارای قابلیت اتصال بهم و جدا شدن هستند. اصولا جهت ترکیب بطری رنگ، استفاده از دو سری کافی بنظر می‌رسد. این دستگاه قابلیت تعویض سری و شستشو دارد. نکته مهم در زمان استفاده از این دستگاه این است که بعد از ریختن رنگ در تشتک، تنها از حرکت دورانی استفاده نکنید. زیرا حرکت پشت سر هم مولکول‌های رنگ باعث جلوگیری از برخورد آن‌ها باهم خواهد شد.

در استفاده از این محصول باید حرکت‌های دورانی و علامت + و * دستگاه را در ظرف رنگ به صورت پشت سر هم برای ۳ دقیقه تکرار نمایید. نکته دیگر در استفاده از میکسر رنگ تاتو این است که در زمان قرار دادن باتری باید به سری مثبت و منفی آن توجه شود.

آیا رنگ های جامد تاتو احتیاج به استفاده از میکسر رنگ تاتو دارند؟

رنگ های جامد مورد استفاده برای تکنیک‌های فیبروز ابرو و … نیز نیاز به ترکیب شدن دارند. حتی در صورت استفاده تنهایی از این رنگ‌ها باز هم نیاز است با هم ترکیب شوند.

آیا سری های میکسر تاتو امکان کوتاه یا بلند شدن دارند؟

بله. سری های این دستگاه درصورت نیاز قابلیت کوتاه و بلند شدن دارند.